Saturday, April 27, 2013

ابراز نگرانی آمريکا نسبت به وضعيت امير حکمتی در زندان

پاتريک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه ششم اردیبهشت نسبت به وضعيت امير  حکمتی، شهروند آمريکايی ايرانی تبار  زندانی در ایران،  ابراز نگرانی کرده است. 
 
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، پاتريک ونترل گفته است: «ما همچنان به طور جدی  نگران وضعيت امير حکمتی شهروند آمريکایی هستيم.»
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا اضافه کرده است:ما مصمم هستیم برای آزادی او  تلاش کنیم، ولی با اين حال  عميقا نگران وضعيت سلامتی  امير حکمتی در زندان در ايران هستيم. تلاش های ديپلماتيک ما برای آزادی امير حکمتی در جريان است.
 
امير حکمتی، تفنگدار دريايی سابق ارتش ايالات متحده است که در ماه اوت سال ۲۰۱۱ در حالی که برای ديدار با مادربزرگش به ايران سفر کرده بود به جرم جاسوسی، دستگير و زندانی شد.
 
در همين حال، خانواده امير حکمتی به واشينگتن رفته و در تلاشند تا از جان کری،  وزير امور خارجه آمريکا بخواهند به آزادی فرزندشان از زندان کمک کند.
 
به گزارش آسوشيتدپرس، مادر، خواهر و شوهر خواهر  امير حکمتی با مقامات وزارت امور خارجه آمريکا ديدار کرده اند.
 
خانواده امير حکمتی به اين خبرگزاری گفته اند به رغم بهبود در وضعيت زندان فرزندشان، اما امير به دليل نگهداری در سلول انفرادی به مدت يک سال و همچنين اعتصاب غذای يک ماه دچار کاهش وزن شديد شده است.
 
سارا خواهر امير حکمتی گفته است،‌ تا زمانی که مقامات بلندپايه دولت آمريکا درخواست آزادی امير را مطرح نکنند، فکر نمی کنم تلاش ها موجود کافی باشد.
 
در همين حال، خانواده امير حکمتی اميدوارند مقامات دولت ايران به دلايل انسانی با آزادی فرزندشان موافقت کرده و به امير اجازه دهند در اين لحظات در کنار پدر بيمارش باشد. پدر امیر حکمتی به سرطان مغز مبتلا است.
 
بهناز حکمتی، مادر امير نيز گفته است :«پدرش هر روز داروهای شيميايی ضد سرطانش مصرف می کند  و هميشه دعا می کند خدای پيش از مرگم فرزندم را به خانه بازگردان.»
 
مادر امير حکمتی اضافه کرده است:«امير پسر بزرگم است و ما به او احتياج داريم.»
 
امير حکمتی متولد ايالت آريزونا و بزرگ شده ايالت ميشيگان آمريکاست.
 
خانواده امير ساکن شهر فلينت هستند، جايی که علی حکمتی، پدر خانواده، پيش از ابتلا به اين بيماری مهلک، در يک کالج تدريس می کرد.
 
دولت آمریکا بارها جاسوس بودن امير حکمتی را تکذيب کرده است.
 
رادیو فردا
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment