Sunday, April 15, 2012

با قول «شرف» مرتضوی برای استعفا، استیضاح وزیر کارایران منتفی شد

طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با پس‌گرفتن امضای برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی منتفی شده و سعید مرتضوی٬ رئیس سازمان تامین اجتماعی پذیرفته که استعفا کند اما محمود احمدی‌نژاد و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با استعفای مرتضوی مخالفت کرده‌اند.

به گزارش دانشجونیوز، صبح امروز در جلسه علنی مجلس موضوع استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران منتفی شده ست.

گفته می شود این خبر در پی تغییر نظر ۱۶ نماینده از طرح استیضاح اعلام شد. مجموعا ۲۰ نماینده خواستار استیضاح وزیر کار به دلیل سپردن ریاست صندوق تامین اجتماعی به سعید مرتضوی شده بودند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: «با پس گرفتن استیضاح، تعداد امضاهای لازم این استیضاح از حد نصاب افتاده و قابل طرح نیست»

ساعتی پس از اعلام خبر لغو استیضاح٬ کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از مخالفت احمدی‌نژاد و شیخ‌الاسلامی با استعفای مرتضوی خبر داده است.

محمدرضا میرتاج الدینی٬ معاون پارلمانی احمدی‌نژاد هم اعلام کرده که «دولت تعهدی برای استعفای مرتضوی به نمایندگان نداده است.»

موضوع انتصاب سعید مرتضوی٬ دادستان پیشین تهران به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی به جنجال تازه‌ای میان مجلس و دولت تبدیل شده است.

مجلس اعلام کرده است در صورتی که مرتضوی از سمت خود استعفا نکند٬ وزیر کار استیضاح خواهد شد.

خبرگزاری فارس و احمد توکلی٬ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم اعلام کرده‌اند سعید مرتضوی به قول خود مبنی بر استعفا عمل کرده و امروز در محل کار خود حاضر نشده است.

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس نیز گفته است: «مرتضوی از آقای حداد عادل در‌خواست وقت کرد و آقای مرتضوی دو ساعت و نیم با آقای حداد ‌عادل صحبت کرد و در همان جا پذیرفت که استعفا دهد، متن استعفا را نوشت و نظر مشورتی آقای حداد ‌عادل را اخذ کرد و قول شرف داد که به سازمان تامین اجتماعی بازنگردد.»

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment