Wednesday, April 18, 2012

رییس مجلس ایران انتشار ایران‌چک را ممنوع اعلام کرد

آخرین گزارشها از ایران حاکی از آن است که علی لاریجانی٬ رئیس مجلس طی نامه‌ای در اسفند ۹۰ با استناد به بررسی‌های هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد‬.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به بررسی‌های هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرد. به این ترتیب، ایران چک پنجاه هزارتومانی هم به زودی از چرخه مبادلات ایرانی ها حذف می شود. این ابلاغیه حایز اهمیت، احتمالا بانک مرکزی را وادار به چاپ اسکناسهای درشت تر یا احتمالا پی گیری جدی ترسیاستهای موسوم به "رفرم پولی" خواهد کرد.

علی لاریجانی در روزهای پایانی سال گذشته نامه عدم تطبیق مصوبه بانک مرکزی در مورد انتشار ایران چک با قوانین را ابلاغ کرده و به دولت(بانک مرکزی) یک هفته مهلت داده است تا در مدت زمان تعیین شده نسبت به توقف انتشار ایران چکهای جدید اقدام کند. احتمالا این مهلت در هفته اول فروردین ماه به پایان رسیده اما بانک مرکزی هنوز مصوبه رئیس مجلس شورای اسلامی را به مراجع ذیربط ابلاغ نکرده است.

وی در نامه اخیر خود ضمن تأکید بر ممنوعیت رواج ایران چک ده مورد مغایرت انتشار ایران چک با قوانین کشور را گوشزد کرده واز دولت خواسته به تخلفات خود دراین زمینه پایان دهد.احتمالا منظور آقای لاریجانی از ممنوعیت رواج ایران چک،عدم انتشار وگردش ایران چک ها در سیستم بانکی بوده است با این حال مشخص نیست که تکلیف ایران چک های دردست مردم چه خواهد شد.

 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment