Monday, April 23, 2012

حضور مهاجران افغانی در مازندران هم ممنوع اعلام شد

شفیعی، مديركل مهاجران و اتباع خارجي استانداري مازندران از ممنوع شدن حضور مهاجران افغاني در اين استان خبر داده است.

به گزارش دانشجونیوز، در ادامه اعلام ممنوعیت های شدید برای مهاجران افغان در ایران، سيد تقي شفيعي صبح امروز در كارگروه ساماندهي اتباع خارجي در آمل با اشاره به اينكه در سال ‌جاري يك مصوبه اولويت‌دار براي خروج اتباع خارجي در مازندران اجرايي شده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي تامين مازندران و تاييد آن از سوي كارگروه كشوري، مازندران به‌عنوان تنها شهر ممنوع براي حضور اتباع مجاز و غيرمجاز افغاني شناخته شده است.

این خبر درحالی منتشر شده است که برخوردهای غیر انسانی و نژادپرستانه علیه اتباع افغانستان در ایران در ماه های اخیر به شدت مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

پیش از این در روز سیزدهم فروردین (سیزده بدر) از ورود افغانستانی ها به برخی مراکز تفریحی جلوگیری شد که اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

در همین راستا فروردین ماه سال جاری مسئولان ستاد سفرهای نوروزی در شهر اصفهان در مرکز ایران ورود شهروندان افغان را به "پارک کوهستانی صفه" ممنوع کرده‌ بودند.

شهرداری اصفهان به نقل از احمدرضا شفیعی، مسئول کمیته انتظامی ستاد سفرهای نوروزی این شهر گفته بود که در روز طبیعت یا سیزده به در، برای به گفته او "ایجاد امنیت و تامین رفاه بازدید کننده ها" از ورود افغان‌ها به پارک صفه جلوگیری می شود.

اعلام این تصمیم بحث ها و واکنش های زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده است.

شماری از کاربران ایرانی اینترنت اقدام مسئولان را به عنوان عملی "نژاد پرستانه" و "توهینی بی‌سابقه" به شهروندان افغان مقیم ایران به شدت محکوم کرده‌اند. جلوگیری از ورود افغان‌ها به یک پارک عمومی تنها پنج روز پس از آن صورت گرفت که محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در سومین جشن جهانی نوروز همراه با رئیسان جمهوری افغانستان و پاکستان به دوشنبه پایتخت تاجیکستان رفته بود..

منتقدان دولت ایران می گویند که تدابیری که برای تشویق مهاجران افغان به بازگشت به کشورشان در نظر گرفته شده است، حقوق و منزلت انسانی آنها را نقض می کند.

 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment