Monday, April 16, 2012

ویژه نامه اهدای جایزه بنیاد ادلستام به بهاره هدایت

امروز ١٦ آوریل ٢٠١٢، برابر با ٢٨ فروردین ١٣٩١، اولین جایزه ادلستام در مراسم ویژه‌ای به بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان، اهدا می شود. این در حالی است که بهاره هدایت هم اکنون در زندان اوین به سر می برد و پروین اردلان دیگر فعال حقوق زنان این جایزه را از سوی او دریافت خواهد کرد.

در بیانیه بنیاد ادلستام اعلام شده که بهاره هدایت با شجاعت فوق العاده و تعهد به عدالت، به صورت فعالانه به مقابله با نقض حقوق بشر در ایران پرداخته است و علیرغم تهدیدات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت، بارها زندگی و آزادی خود را برای دفاع از حقوق بشر به خطر انداخته و از این رو شایسته دریافت جایزه ادلستام شناخته شده است.

جایزه ادلستام، یک جایزه معتبر بین المللی است که در سوئد و توسط بنیاد هرالد ادلستام برای فعالیت های برجسته و شجاعانه در دفاع از حقوق بشر اهدا می شود. این جایزه به نام و یاد دیپلمات و سفیر سوئدی، هرالد ادلستام (٨٩-١٩١٣) نامگذاری شده است. شهرت هرالد ادلستام به دلیل فعالیت های شجاعانه مدنی و مبارزه برای حقوق بشر است. وی در زمان جنگ جهانی دوم به فرار اعضای گروه های مخالف در آلمان کمک کرده بود. همچنین، بعدها در زمان تصدی سفارت سوئد در شیلی به هنگام کودتای آگوستو پینوشه در شیلی، در در فرار و نجات جان فعالان سیاسی شیلی و همچنین سیاستمداران کوبایی نقش بسیار مؤثری داشت.

در ادامه، پیام بهاره هدایت از درون زندان که در مراسم اهدای جایزه قرائت شده، به همراه مطالبی پیرامون بهاره هدایت، فعالیت های وی و جایزه بنیاد هارالد ادلستام آمده است. این ویژه نامه در حال تکمیل شدن است.

پیام بهاره هدایت به بنیاد هارالد ادلستم در پی اعطای جایزه شجاعت فوق العاده و تعهد فعالانه برای عدالت

پیام تبریک فعالین دانشجویی به بهاره هدایت

 

بهاره هدایت برنده جایزه ادلستم سوئد شد

بهاره هدایت به روایت دوستانش در کمیسیون زنان تحکیم

ویژه نامه سالروز تولد بهاره هدایت

نوشته های بهار

 

یادداشتی از زندان به مناسبت روز دانشجو


 

  • پیام های ویدئویی برای بهاره هدایت

در فروردین ماه سال گذشته و در پی تشکیل "کمپین آزادی بهاره هدایت"، تعدادی از فعالین دانشجویی، سیاسی و اجتماعی با ضبط پیام های صوتی تصویری، سالروز تولد و ازدواج بهاره هدایت را به وی تبریک گفتند. مجموعه ای از این پیام های تصویری ضبط شده را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

 

  • پیام بهاره هدایت از زندان به مناسبت "روز دانشجو" در ۱۶ آذر ۸۹

http://www.youtube.com/watch?v=ZuY51wfZ9vk

 

  • پیام بهاره هدایت به نمایندگی از دانشجویان ایران به نشست اتحادیه دانشجویان اروپا پاییز ۸۸


http://www.youtube.com/watch?v=IwBNA0Lc6kA

 

  • آغاز یک راه: داستان بهاره از زبان همسرش

http://www.youtube.com/watch?v=8bk4BLkM1cA

 

  • مراسم تولد بهاره هدایت، فروردین ١٣٩١

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment