Monday, April 23, 2012

تشکیل ستاد بحران در وزارت نفت، در پی حملات سایبری

محمدنژاد،رئیس پدافند غیر عامل وزارت نفت اعلام کرد با توجه به افزایش حملات سایبری به سامانه مخابرات و اینترنت از دوشنبه شب، برای مقابله با این حملات در این وزارتخانه ستاد بحران تشکیل شده است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، حمدالله محمدنژاد دوشنبه، چهارم اردیبهشت به خبرگزاری مهر گفت که دانشمندان فناوری صنعت نفت در حال برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی این حملات در فضای مجازی هستند.

این مقام وزارت نفت تاکید کرد: هنوز مشخص نیست حملات اینترنتی از داخل ایران صورت گرفته یا خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است.

حمله سایبری از منبع نامعلومی، عصر یکشنبه ۲۲ آوریل، این بار سامانه اینترنتی وزارت نفت ایران را هدف گرفت. ویروس اینترنتی در مرکز کنترل صدور نفت جزیره خارک کشف شد، جزیره‌ای که بخش اعظم نفت خام ایران از آنجا صادر می‌شود. این حمله مشابه حمله تقریبا دو سال پیش کرمهای استاکس نت به تاسیسات اتمی ایران توصیف می‌شود.

وزارت نفت برای مقابله با این حمله اینترنتی ستاد بحران تشکیل داده است. علی نیکزاد رهبر، سخنگوی این وزارت خانه گفته است که اگرچه ویروس با سوزاندن مادربرد کامپیوتر‌ها به پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است اما با وجود این، «همه اطلاعات اساسی این وزارتخانه صدمه ندیده است.»

علیرضا نیکزاد، سخنگوی وزارت نفت هم با تایید حملات سایبری صورت گرفته به وزارت نفت به خبرگزاری فارس گفت که حمله صورت گرفته با نفوذ یک ویروس با هدف پاک کردن اطلاعات کامپیوترهای وزارت نفت انجام شده است.

علیرضا نیکزاد توضیح داد که این حمله موجب از کار افتادن مادربرد‌های کامپیوتر‌های وزارت نفت شده است. او البته تاکید کرد که اطلاعات اساسی وزارت نفت در اثر این حملات صدمه ندیده است.

سخنگوی وزارت نفت دلیل این موضوع را جدا بودن سرور‌های عمومی از سرور‌های اصلی اعلام کرد و در عین حال گفت که در وزارتخانه از تمام اطلاعات یک کپی وجود دارد.

آقای نیکزاد تاکید کرد که در این حمله سایبری تنها به مسائل و اطلاعات عمومی آسیب رسیده و در بخش اتوماسیون اداری و سیستم EOR هم فقط اطلاعات عمومی سیستم‌ها آسیب دیده است.

صنعت نفت ایران شاهرگ اقتصاد ایران است و بخش اعظم بودجه این کشور از صادرات حیاتی نفت تامین می شود. هر گونه تخریب عمده در این بخش باعث لطمات جبران ناپذیری بر اقتصاد ایران وارد خواهد ساخت.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment