Monday, April 23, 2012

تجمع اعتراض‌آميز کارگران لوله‌سازی خوزستان

صبح امروز بیش از ٤٠ کارگر کارخانه لوله سازی خوزستان به دلیل عدم دریافت ٢۵ ماه حقوق معوقه و سایر مزایای قانونی خود برای چندمین بار در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اشاره به اینکه تجمع امروز این کارگران در ادامه تجمع آنان در هفته گذشته در مقابل استانداری بوده است، در خصوص مشکلات این کارگران اظهار کرد: مشکلات کارگران این شرکت با گذشت چند سال هنوز به قوت خود باقی است.

آقایار حسینی افزود: هر چند که تعدادی از کارگران این شرکت بازنشسته شدند، اما تعداد زیادی از کارگران و بازنشستگان بیش از ٢۵ ماه حقوق طلب دارند و سنوات خدمتی آنها نیز پرداخت نشده است.

حسيني خواسته این کارگران را راه‌اندازی مجدد کارخانه لوله سازی عنوان کرد و گفت: کارگران معتقدند که راه‌اندازی خط تولید این کارخانه که مشتریان زیادی در کشور دارد، مهم‌ترین اقدام برای حل مشکل آنهاست.

او با اعلام اینکه امکان استفاده از دفترچه‌های درمانی برای کارگران وجود ندارد افزود: بدهی این کارخانه به سازمان تامین اجتماعی نیز باعث شده تامین اجتماعی از دریافت لیست بیمه امتناع کند .

اين فعال كارگري همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از بازنشستگان نیز با اینکه سالهاست بازنشسته شده‌اند سنوات خود را دریافت نکرده‌اند افزود: این کارخانه به جهت بدهی زیاد خود بيش از یکسال است که تعطیل شده است.

او گفت: با وجود اینکه کارخانه غیر فعال است اما با تعمیرات اولیه قابل بهره برداری بوده و امکان تولید وجود دارد.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment