Monday, April 16, 2012

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه عباسپور تعلیق شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید عباسپور (صنعت آب و برق) تعلیق شد.

به گزارش دانشجونیوز، در پی شکایت های متعدد بسیج دانشجویی، هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور، انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه را تعلیق کرد.

فشار برای توقف فعالیت های این انجمن پس از برنامه سخنرانی حسین شریعتمداری در ۲۰ آذر ماه سال ١٣٩٠ به اوج خود رسیده بود.

«کیهان، رسانه فاشیست»

حسین شریعتمداری، مديرمسئول روزنامه كيهان و از چهره های نزدیک به نیروهای امنیتی و حکومتی ایران، که روز یکشنبه ۲۰ آذر به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آب و برق شهید عباسپور در این دانشگاه حضور پیدا کرده بود، با اعتراض دانشجویان روبرو شد.

دانشجویان معترض حاضر در این مراسم با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی چون؛ احمد زیدآبادی، مصطفی تاجزاده، نسرین ستوده، مجید توکلی و... و همچنین با حمل برخی از پلاکاردهای حاوی شعارهای اعتراضی، به حسین شریعتمداری اعتراض نموده که این امر موجب عصبانیت و استفاده ازالفاظ توهین آمیز از سوی وی در ارتباط با این دانشجویان شده بود.

یکی از دانشجویان دختر نیز پلاکاردی را در دست داشته که در آن نوشته شده بود: «کیهان، رسانه فاشیست»

در بخش انتهایی این سخنرانی یک دانشجوی معترض دیگر خطاب به دانشجویان و شریعتمداری گفت: «متاسفم برای دانشگاه و دانشجويی كه سخنران و سخنگوهايش حسين بازجو هستند، يك عمر است روزنامه در دست توست.»

بسیج دانشجویی: فعالیت های انجمن اسلامی را متوقف کنید

سه روز بعد از حضور حسین شریعتمداری در دانشگاه شهید عباسپور که با حرکت  اعتراضی دانشجویان مواجه شد، صادق وفایی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه عباسپور، در مصاحبه ای با خبرگزاری های حکومتی خواستار تعلیق فعالیت انجمن اسلامی این دانشگاه شده بود.

وی در سخنان خود گفته بود که "اسناد تخلفات انجمن به اصطلاح اسلامی این را دانشگاه در اختیار مسئولان دانشگاه قرار داده‌اند و منتظر برخورد قانونی با این  تخلفات هستند". این مسئول بسیج دانشجویی در  ادامه خواستار توقف فعالیت های این انجمن شده بود.

پیش از این در اسفند ماه سال ٨٨ نیز هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور، انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه را تعلیق کرده بود. انجمن اسلامی دانشگاه شهید عباسپور از معدود تشکل های مستقل دانشجویی بود که در سال های اخیر در دانشگاه های کشور اجازه فعالیت داشت.

با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ١٣٨٤ پروژه تعطیل کردن انجمن های اسلامی منتقد به حاکمیت آغاز شد و شمار زیادی از دانشجویان در سال های اخیر بواسطه فعالیت در این تشکل های دانشجویی، احکام محرومیت از تحصیل و اخراج از دانشگاه دریافت کرده اند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید عباسپور به شریعتمداری: «کیهان، رسانه فاشیست»

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment