Sunday, April 22, 2012

ارتش اسرائیل: برای اقدام علیه ایران آمادگی داریم

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته که ایران را خطری "بالقوه" برای موجودیت کشور خود می داند و تأکید کرده است که ارتش اسرائیل آمادگی حمله به مراکز اتمی ایران را دارد.

ژنرال بنی گنتز در مصاحبه ای با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت گفته است که ایران این ظرفیت را دارد که در آینده موجودیت اسرائیل را تهدید کند، اما به گفته وی: "در حال حاضر، بر اساس برآورد من، این طور نیست."

او تاکید کرد که دولت اسرائیل معتقد است دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تحول بسیار بدی خواهد بود و دنیا و اسرائیل باید از آن جلوگیری کنند.

ژنرال بنی گنتز سال ۲۰۱۲ میلادی را در مورد برنامه اتمی ایران سال حساسی خوانده و گفته است: "به طور اصولی، ما آمادگی اقدام (نظامی) را داریم."

قدرت های غربی و اسرائیل ایران را به تلاش برای دست یافتن به توانایی تولید سلاح اتمی متهم می کنند، اما ایران تمام جوانب برنامه هسته ای خود را صلح آمیز می داند.

شورای امنیت سازمان ملل با صدور چند قطعنامه از ایران خواسته است که غنی سازی اورانیوم و تمام فعالیت های مرتبط با آن را متوقف کند.

ایران این قطعنامه ها را نپذیرفته است و بر حق خود بر غنی سازی اورانیوم و فعالیت اتمی زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید می کند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران اخیرا چند بار تأکید کرده است که حکومتش در پی تولید سلاح اتمی نیست و استفاده از این نوع سلاح را "حرام" می داند.

دور تازه مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران که اخیرا آغاز شده، امیدهایی را در مورد احتمال حل و فصل دیپلماتیک اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران ایجاد کرده است.

اما مقامات دولت اسرائیل ابراز نگرانی کرده اند که طولانی شدن این مذاکرات، برای ایران فرصتی فراهم کند تا برنامه خود را پیش ببرد.

آنها می گویند که اگر لازم باشد برای دفاع از خود به اقدام نظامی هم دست خواهند زد.

مقام های ایرانی بارها در مورد هرگونه اقدام نظامی خارجی هشدار داده و گفته اند که واکنش ایران مهاجمان را "پشیمان" خواهد کرد.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment