Sunday, April 22, 2012

سعید مرتضوی: دروغ می گویند، نه قول شرف داده ام و نه استعفا

سعید مرتضوی در تماس تلفنی کوتاه با مسیح علینژاد که پس از یک و نیم دقیقه آن را قطع میکند در پاسخ به این پرسش که گفته می شود شما قول شرف داده اید که استعفا دهید و با همین قول استیضاح وزیر کار از دستور کار مجلس خارج شده است، می گوید: چه کسی چنین حرفی زده است. مرتضوی در مواجهه با این نکته که این اظهارات را نمایندگان مجلس می گویند و اخیرا آقای دهقانی گفته است که صدای گریه های شما و قول شما مبنی بر استعفا ضبط شده است، می گوید: اینها همه را که گفته اند دروغ است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، سعید مرتضوی، اظهارات نمایندگان مجلس درباره اینکه او قول استعفا از ریاست سازمان تامین اجتماعی را داده و در زمان گفت و گو با نمایندگان گریه کرده است را تکذیب کرد و گفت، همه آنچه گفته اند دروغ است.

از سوی دیگر دهقانی عضو هیات رئیسه مجلس در اظهارات خود تاکید کرده بود: "مکالمات آقای مرتضوی به صورت ضبط شده موجود است و اگر ایشان بخواهند به قولشان عمل نکنند آن وقت ما هستیم و صدای ضبط شده ایشان در مجلس. صدای گریه‌های ایشان؛ صدای حرفهایی که زدند وجود دارد و قطعا انتظارمان این است که ایشان به قولشان جامه عمل بپوشانند."

تا کنون دو بار در مجلس هشتم استیضاح وزاری دولت احمدی نژاد از دستور خارج شده است. یکی در جریان استیضاح وزیر خارجه که با عزل آقای ملک‌زاده رخ داد و دیگری استیضاح وزیر کار که با قول استعفای آقای مرتضوی از دستور خارج شد.

دلیل استیضاح وزیر کار هم منصوب کردن مرتضوی به سمت صندوق تامین اجتماعی بود. مرتضوی از متهمان پرونده ی قتل زهرا کاظمی و کشته شدن بازداشت شدگان در زندان کهریزک است.

مرتضوی در مواجهه با سوالات مسیح علینژاد که این اظهارات را نمایندگان مجلس می گویند و اخیرا آقای دهقانی گفته است که صدای گریه های شما و قول شما مبنی بر استعفا ضبط شده است، می گوید: "اینها همه را که گفته اند دروغ است اما من برای مصاحبه با شما یک شرط دارم. شرطش این است که شما توبه کنید و برگردید ایران و بیاید همینجا کنار هم بنشینیم و با هم مصاحبه کنیم."

مسیح علینژاد در ادامه از مرتضوی پرسید: آیا تضمینی وجود دارد که من برگردم ایران و بلایی که سر زهرا کاظمی آمد سر من نیاید، چون ایشان را هم شما بازجویی کرده اید و ایشان به قتل رسیده اند. مرتضوی در پاسخ می گوید: "اگر توبه کنید بله. چه اشکالی دارد. شما این موضوعات را قاطی کار خودتان نکنید، شما یک روزنامه نگار بودید و اگر توبه کنید و برگردید ایران، مشکلی ندارید. قول می دهم شما اگر برگردید ایران هیچ مشکلی ندارید می توانیم همینجا بنشینیم و یک مصاحبه خوب انجام دهید."

پیشتر علی مطهری، نماینده تهران، نیز گفته بود که اعتماد به مرتضوی خطا بود و سرکار نرفتن او نصف روز بیشتر دوام پیدا نکرد. مرتضوی قبلاَ به برخی از نمایندگان مجلس قول داده بود که از ریاست سازمان تأمین اجتماعی کناره‌گیری می‌کند.

علی مطهری درخصوص ارزیابی‌اش از اتفاقاتی که پیرامون موضوع استیضاح وزیر کار افتاد، گفته بود: «به نظر من آقای مرتضوی می‌خواست جلسه استیضاح برگزار نشود و تخلفاتش از تریبون مجلس بازگو نشود و در نتیجه محاکمه اش تسریع نشود.»

پس از آنکه احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل، نمایندگان تهران در مجلس، جلساتی با مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند و در توصیه به وی خواستار استعفایش از این سمت شدند، طرح استیضاح وزیر کار که قرار بود به دلیل این انتصاب در دستور کار جلسه دیروز مجلس باشد، از دستور خارج شد. این لغو دستور اعتراضات جمعی از نمایندگان را به دنبال داشت. این نمایندگان معتقد بودند تضمینی برای کنار رفتن مرتضوی و پذیرفتن استعفای وی وجود ندارد.

به گفته استیضاح کنندگان مرتضوی در گفتگو با حداد عادل و زاکانی، نمایندگان تهران به "شرف خود سوگند" یاد کرده بود که در صورت پذیرفته نشدن استعفایش از سوی وزیرکار و دولت، در خانه بماند و سر کار حاضر نشود. اما بعدها خبرهایی در رسانه ها منتشر شد که نشانگر حضور سعید مرتضوی سرکارش بود.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment