Saturday, April 21, 2012

فعالیت «بیش از ۲۰ هزار مبلغ زن» در ایران

محمود صانعی٬ مدیر تبلیغ «حوزه‌های علمیه خواهران» می‌گوید: «در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار مبلغ زن در سراسر کشور فعالیت تبلیغی انجام می‌دهند.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش از «اعزام این مبلغان به مراکز مختلف چون مدارس، دانشگاهها و مجالس عمومی» نیز خبر داده است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه های دولتی، این مقام حوزوی گفته است: "مبلغان خواهر در مراکز مختلف چون دانشگاهها و اردوهای دانشجویی حضور یافته و فعالیتهای تبلیغی انجام می دهند."

صانعی گفت: "بنابر تقاضای مراکز مختلف از مدیریت های استانی حوزه های خواهران در سراسر کشور برای بهره مندی از حضور طلاب خواهر، اعزام به مراکز مختلف انجام می شود."

صانعی همچنین از "دوره های مهارتی" خبر داده و افزوده است: "دوره های مهارتی تبلیغ ویژه مبلغان زن در طول سال برگزار می شود."

وی ادامه داد: "این دوره ها به منظور آشنایی با میزان توانمندی و فعالیتهای تبلیغی خواهران و آماده سازی ایشان برای فعالیتهای تبلیغی و دینی برگزار می شود."

صانعی تاکید کرد: "اعزام مبلغان خواهر به مراکز مختلف چون مدارس، دانشگاهها و مجالس عمومی با توجه به نوع مخاطبان و توانمندی مبلغان در دستور کار حوزه های علمیه خواهران در طول سال قرار دارد."

پیش از این وزیر آموزش و پرورش ایران گفته بود که در تدوین سند نخبگان آشنا به فلسفه آموزش و پرورش اسلامی مشارکت داشته‌اند. او گفته بود این سند تمام کتاب‌های درسی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. برخی از برنامه‌هایی که قرار است تحول مورد نظر را در آموزش و پرورش به وجود آورد از مدت‌ها پیش به اجرا گذاشته شده. استفاده از طلاب و روحانیان حوزه علمیه در مدرسه‌ها یکی از این اقدام‌هاست.

برنامه‌ی همکاری وزارت آموزش و پرورش با حوزه علمیه قم، اواخر دولت نهم وارد فاز جدیدی شد. در توافقی که میان این دو نهاد به عمل آمد قرار شد از ابتدای سال تحصیلی جاری اداره‌ی بیش از چهار هزار مدرسه و موسسه آموزشی به حوزه سپرده شود.

چندی پیش نهادی تشکیل شد که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نام دارد. دبیر این ستاد حجت‌الاسلام علی ذوعلم، نوزدهم اردیبهشت ۸۹ به خبرگزاری مهر گفت یکی از عرصه‌هایی که لازم است همه نهادها و سازمانها مشارکت داشته باشند ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش آموزان است و روشن است که حوزه‌های علمیه بیشتر از دیگر نهادها می‌توانند در این موضوع فعال باشند.

ظاهرا مسئولان دولت و مقام‌های ارشد حکومت امیدوارند با تغییراتی که در آموزش و پرورش به وجود می‌آورند جلوی بسیاری از مشکلات دیگر را بگیرند. حمیدرضا حاجی بابایی معتقد است اگر می‌خواهیم انحرافات اجتماعی در جامعه نداشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

مدیر حوزه علمیه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی آبان‌ماه سال ۸۸ گفته بود اگر توانستیم آموزش و پرورش را دینی و اسلامی کنیم، نیازی نیست که به سوی اسلامی کردن دانشگاه‌ها برویم، زیرا دانش‌آموزان از پایه درست تربیت شده‌اند. ظاهرا این سخن که در حضور آیت‌الله خامنه‌ای بیان شد بسیار مورد توجه او قرار گرفته. به همین دلیل با تاکید و توصیه‌ی اوست که وزارت آموزش و پرورش به مدرسه‌ها توجهی خاص دارد. به گزارش

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment