Monday, April 23, 2012

مادر مجید دری در سالروز تولد فرزندش: پسرم در شرایط بسیار بدی در زندان بهبهان نگهداری می شود

شماری از فعالین دانشجویی و مدنی با حضور در منزل مجید دری در شهر کرج، سالروز تولد وی را در کنار اعضای خانواده اش جشن گرفتند.

برای سومین سال متوالی است که مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، سالروز تولد خود را در زندان به سر می برد.

به گزارش دانشجونیوز، مجید دری عضو شورای دفاع از حق تحصیل، متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ است. به همین مناسبت شماری از فعالین دانشجویی و سیاسی با تهیه کیک تولد در کنار اعضای خانواده مجید دری، یاد وی را گرامی داشتند.

دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) چندی پیش با انتشار فراخوانی مشترک از تمامی دانشگاهیان، نهادهای مدنی، سازمان های مدافع حقوق بشر و تمامی هموطنان در داخل و خارج از کشور خواسته بودند تا به شکل ویژه حمایت خود را از دانشجویان دربند اعلام نموده و به کارزار سراسری برای اعتراض به تدوام حبس این دانشجویان بپیوندند.

«وضعیت زندان بهبهان مناسب نیست»

در این دیدار مادر مجید دری با اشاره به شرایط بسیار نامناسب زندان بهبهان، از کمبود امکانات و وضعیت سخت زندانیان در آنجا سخن گفت.

وی همچنین اظهار داشت که به دلیل دوری راه، ملاقات ها هم به سختی انجام می شود. لازم به ذکر است که خانواده مجید دری در شهر کرج ساکن هستند.

مادر مجید دری چندی پیش در گفتگو با تارنمای جرس نیز به عدم پاسخگویی مسئولان به درخواست مرخصی اعتراض کرده بود: "ما را تحت فشار می گذارید که مصاحبه نکنیم پس حداقل جواب ما را بدهید. موقع بازداشت مجید هیجده مامور آمدند تا بازداشتش کنند، اما الان یک نفر هم پیدا نمی شود جواب ما را بدهد؟! بخدا اعصابمان خرد است و این سومین عیدی است که مجید در زندان است. هیجده ساعت باید راه را طی کنیم تا او را ببینیم نمی دانم چه کسی باید جوابگوی ما باشد؟"

مجید دری، در ١٨تیرماه سال ۱۳۸۸ در شهر قزوین بازداشت شد. در آذر ماه سال ۸۸، شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، وی را به دلیل اتهاماتی چون محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به یازده سال زندان همراه با تبعید محکوم کرد. در دادگاه تجدید نظر این حکم به به ٦ سال زندان در تبعید کاهش یافت.

وی هم اکنون دوران محکومیتش را در تبعید، در زندان بهبهان، بدون هیچ گونه استفاده از حق مرخصی سپری می کند.

شادم که در مقابلتان سکوت نکردم

در تیرماه سال گذشته نیز مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی حکم اخراج مجید دری را ازدانشگاه صادر کردند. وی پیش از بازداشت به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

در همین راستا مجید دری با نگارش نامه ای از درون زندان اعلام کرد از اینکه سکوت ننموده و سرخم نکرده، خوشحال است: "به تازگی نامه اخراجم به دستم رسید و دلیل اخراجم را عدم حضور موجه به مدت ۴ ترم عنوان کردند و حق ادامه تحصیلم را گرفتند. یاد صحبت یکی از مسئولین افتادم که گفته بود زندانهای ایران مثل هتل است شاید به این جهت است پذیرشش زیاد است چیزی حدود ۳ برابر ظرفیت‎‏، قابل توجه قوه قضائیه.

شادم که در مقابلتان سکوت نکردم که هرچی می‌خواهید بکنید و سربلندم که در برابرتان سر خم نکردم و در اینجا جا دارد اخراجم را به خودم تبریک بگویم."

در آذر ماه سال گذشته نیز بیش از ٤٧٠  تن از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید ایرانی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، با امضای نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به احکام سنگین و ناعادلانه‌ی حبس در تبعید برای دو دانشجوی محروم از تحصیل ستاره دار، ضیا نبوی و مجید درّی، اعلام کردند.

در همین زمینه:

صدای دانشجویان دربند باشیم

نامه مجید دری از زندان خطاب به دانشجویان

نامه مجید دری به مناسبت ١٦ آذر: جز این است كه شرایط را ما می سازیم؟

نامه سرگشاده بیش از ٤٧٠ تن از دانشگاهیان: ضیا نبوی و مجید دری، دانشجویان زندانی در تبعید را آزاد کنید

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment