Friday, October 26, 2012

دستجردی: نیازمند کمک بانک مرکزی برای تامین ارز داروهای وارداتی هستیم

 وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرده است که بانک مرکزی همت خود را تسریع کند تا هر چه سریعتر داروها و ملزومات مورد نیاز از گمرک ترخیص شوند. مرضیه وحید دستجردی گفته است: بخش‌های جراحی قلب، چشم و ... چشم به راه ترخیص این ملزومات هستند.
 
به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح خطوط جدید تولید شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران درباره مباحث ارزی تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، گفت: برای تامین ارز مورد نیاز دارو با تجهیزات پزشکی در ماه اخیر حدود 300 تا 400 هزار دلار از دو و نیم میلیون دلار مورد نیاز تامین شد و شرکت‌ها توانستند این ارز را دریافت کرده و برخی مواد اولیه و داروهای ساختنی را تامین کنند.
 
وزیر بهداشت با اعلام اینکه مقدار زیادی دارو در گمرک مانده است، افزود: ارز در اختیار شرکت‌ها نبوده و نتوانستند داروها را ترخیص کنند. امیدواریم بانک مرکزی همت خود را تسریع کرده تا هر چه سریعتر داروها و ملزومات مورد نیاز از گمرک ترخیص شوند و بخش‌های جراحی قلب، چشم و ... چشم به راه ترخیص این ملزومات هستند.
 
وزیر بهداشت افزود: تقریبا طی 6ماه نخست امسال هیچگونه ارزی به دارو و تجهزات پزشکی از طریق بانک مرکزی تخصیص نیافت. پیگیری‌های فراوانی در این زمینه انجام داده‌ایم روز گذشته نیز با بانک مرکزی و همچنین وزارت نفت جلسه‌ای داشتیم اتفاقات خوبی افتاده است به طوری که حدود 400 هزار دلار ارز در اختیار شرکت‌ها قرار گرفت. این در حالی است که نیاز ما برای ارز دارو 2/5میلیون دلار و برای تجهیزات پزشکی 650 هزار دلار است.
 
دستجردی ادامه داد: برخی مدیران بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی اکنون پای کار هستند. امیدواریم این روند تخصیص‌ها سریع شود تا اتفاقی که در شش ماه نخست امسال نیفتاد در شش ماه دوم جبران شود. در این زمینه از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم و ذخایری داشتیم و تا به حال از ذخایر خود استفاده می‌کردیم.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment