Saturday, October 27, 2012

به دلیل کمبود ارز، دسترسی دانشگاه های کشور به منابع علمی محدود می شود

در پی مخالفت بانک مرکزی با اختصاص ارز مرجع برای خرید منایع اطلاعاتی، دسترسی بسیاری از دانشگاه های کشور به این منابع علمی قطع خواهد شد.

 
به گزارش دانشجونیوز، مشکل تامین ارز برای دسترسی به منابع اطلاعاتی در نشست امروز شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی تامین منابع علمی عنوان شده است.
 
محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزارت علوم، امید فاطمی، رئیس شورا و پونه مهرتاش قائم مقام رئیس و دبیر شورا در این نشست حضور داشتند.
 
بانک مرکزی با اختصاص ارز مرجع مخالفت کرده است
 
خبرگزاری مهر در گزارشی از این نشست آورده است که اعضای مجمع عمومی اعلام کرده اند بانک مرکزی با اختصاص ارز مرجع برای خرید منابع اطلاعاتی مخالفت کرده و دانشگاه ها امکان پرداختهای قراردادهای سال جاری با ارز مبادله ای را به هیچوجه ندارند. در پی این تصمیم احتمال دارد که دسترسی دانشگاه ها به منابع اطلاعاتی حتی پیش از پایان سال جاری میلادی یکی پس از دیگری قطع شوند.
 
در این جلسه همچنین به "تاثیر تحریم ها بر روابط با ناشران، نوسانات بازار ارز در یک سال گذشته و مشکلات بودجه در دانشگاه ها که پرداخت هزینه های موسسات در خریدها را دچار اختلال کرده اند" پرداخته شده است.
 
در پی کاهش چشمگیر فروش نفت ایران در ماه های اخیر، بانک مرکزی برای کنترل کمبود درآمدهای ارزی اختصاص ارز با نرخ مرجع را تنها به برخی از کالاهای استراتژیک محدود کرده است. در همین راستا پرداخت ارز با نرخ مرجع به دانشجویان خارج از کشور نیز متوقف شده است.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment