Wednesday, August 1, 2012

وزیر بهداشت: بودجه برنامه کنترل جمعیت حذف شد

وزیر بهداشت از حذف بودجه برنامه کنترل جمعیت و اصلاح قوانین محدود کننده تعداد فرزندان خبر داد.
 
مرضیه وحید دستجردی همچنین اعلام کرده است که سیاست جمعیتی وزارت بهداشت در راستای نظرات رهبر جمهوری اسلامی تدوین خواهد شد.
 
به گزارش دانشجونیوز، مرضیه وحید دستجردی شب گذشته در سخنان خود اظهار داشت که وزارت بهداشت تلاش کرده است که قوانین را در جهت افزایش جمعیت اصلاح کند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه برنامه کنترل جمعیت به طور کلی حذف شده است خاطرنشان کرد که دیگر برنامه ای برای این کار در وزارت بهداشت وجود ندارد.
 
خانم وحید دستجردی همچنین از پیگیری نظرات رهبر جمهوری اسلامی در تعیین سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت سخن گفت: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت در جهت سیاستهای کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری است و در این مسیر سیاست کنترل جمعیت به آن معنا که در گذشته بوده دیگر وجود ندارد و سیاستهای ما سیاست سلامت خانوار و سلامت باروری است که در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود.
 
فرزند بیشتر، زندگی بهتر
 
وزیر بهداشت جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود از اصلاح قوانین محدود کننده تعداد فرزندان خبر داد.
 
مرضیه وحید دستجردی گفت که "همه دستگاه ها باید بزودی منتظر لایحه‌ای باشند که به مجلس برود و قوانین مربوط به کنترل جمعیت ‌اصلاح شود ولی ما در وزارت بهداشت محدودیت تا ٢ فرزند را برداشتیم و در واقع محدودیت حق فرزندان را اصلاح کردیم".
 
وزیر بهداشت ادامه داد:‌ "این محدودیت حق فرزند برای تمام کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی برداشته شده است. در عین حال به شوهران زنانی که زایمان می‌کنند نیز در وزارت بهداشت 2 هفته مرخصی داده می‌شود و فکر می کنم وزارت بهداشت در این زمینه اولین دستگاه باشد و این اصلاحات را از اول فروردین امسال اجرا کرده ایم".
 
علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنان اخیر خود در جمع مسئولان کشور خواستار تغییر سیاست های کنترل جمعیتی در راستای افزایش جمعیت کشور شده بود.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment