Thursday, January 31, 2013

شبنم مددزاده: من خطاب به شما که آمدید و رفتید، می نویسم

شبنم مددزاده، دانشجوی زندانی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین می گذراند، با ارسال نوشته ای خطاب به نمایندگان بازدید کننده از زندان اوین، نکاتی را به آنان متذکر شده است.
 

به گزارش جرس، متن نوشته شبنم مددزاده ، به شرح زیر است:
 
چند روزی است که زندان اوین و بازدید اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس از آن، سر تیتر خبرها شده است. اوضاع، بیست و اوین، هتل گزارش شد. من خطاب به کسانی که آن روز آمدند و رفتند، می نویسم. کسانی که با دیدن آن همه سختی و مصیبت به دستاوردهایشان بالیدند.
 
شنیدند بی آنکه مسئولیتی در برابر حرف ها حس کنند. بی آنکه بدانند و یا بخواهند که بدانند از چونان هیأتی که از پس زمان ها آمده است، انتظار شنیدن از سپیده و طلوع نیست.
 
انتظار شنیدن جفاهای رفته هم از کلیدداران اوین نمی رود. تنها نکته حائز اهمیت از همه این تبلیغات، افتادن پرده های دروغ به دست خود شان بود. اعتراف به وجود زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان ها که تا همین چند ماه پیش، انکار می شد در جوابیه ها به قعطنامه های نقض حقوق بشر، تا کنفرانس و تا مصاحبه های مطبوعاتی.
 
بله، ما زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. شما از "سلامتی کاملی" حرف زدید که دو سوم زندانیان اینجا از آن برخوردار نیستند. چند نمونه ای هم که صحبت هایشان به میان آمد، نتوانست غبار از چشم های شما بروبد.
 
بله، شما از کم سویی چشم "کبری بنازاده"، زنی 62 ساله با پنج سال محکومیت، به علت عمل جراحی اشتباه در طول بازداشتش و از کلکسیونی از بیماری های "مطهره بهرامی" با 59 سال سن و محکومیت 15 ساله که دکتر زندان اوین، استراحت مطلق را برای او تجویز کرده و هنوز دستور عکس برداری برای تشخیص و درمان بیماری هایش اجرا نشده است تا بیماری لاعلاج "زهرا منصوری"، 60 ساله. شما این شرایط را "سلامتی کامل" تعبیر کردید.
 
آن روز تمام واژه ها و کلمات و صداها از جفاها و بی عدالتی هایی که بر آنها رفته بود، می گفت و شما آنها را نشنیدید. مهوش شهریاری، عضو هیات مدیره جامعه بهائیان ایران که از سال 86 در زندان است، از 20 سال حکمی که برای او و دیگر یارانش صادر شده است و از دو سال و نیم شرایط سخت نگه داری در 209 وزارت اطلاعات گفت. ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار که از حکم 30 سال محرومیت از شغلش گفت. صحبت از 15 سال حبس برای "مریم اکبری منفرد"، مادر سه دختر هفت تا 14 ساله که وثیقه یک میلیارد تومانی او هم نتوانست فاصله بین او و فرزندانش را کم کند. یا "صدیقه مردای" زنی 51 ساله که با اعمال نفوذ بازجوی دهه 60 و حضور در دادگاه، به 15 سال حبس محکوم شد. .
 
آری این زنان همه در آنجا بودند، در پیش چشمان شما و شما، آنها را ندیدید و رنج هایشان را نشنیدید.
 
شما گفتید که هیچ زندانی سیاسی و عقیدتی در رجایی شهر ندارید. این در حالی است که هشت نفر از ما زنان زندانی، برادر، همسر یا پدر و پدر بزرگمان در میان آن 73 نفری هستند که هم اکنون در آن زندان نگه داری می شوند. ما نمی دانیم شما چگونه آنها را انکار می کنید.
 
گفتید که اوین هتل است.
 
زندانیان با کمک خانواده هایشان این حداقل امکانات را برای تداوم سلامتی شان فراهم کرده اند. با تمام اینها من می پرسم، شما چرا راضی نشدید تا فرستادگان حقوق بشر سازمان ملل را در این هتل پذیرایی کنید تا ما هم به عنوان ساکنان این هتل، استقبال شایانی از مهمانانتان می کردیم و حق مهمان نوازی را به جا می آوردیم.
 
برای کمک به افزایش اطلاعات عمومی شما این را اضافه کنم که از این نوع هتل ها در این کشور فراوان است. از رجایی شهر گرفته تا کرمان و بهبهان و ایذه که درخشش ستارگانش چشمگیر است. آری شما از راز عمیق انسان ها بی خبرید. همچون زمستان که از راز درختان ایستاده، بدون آنکه بداند، نطفه بهار در زهدان آنها بسته شده است. 
 
 شبنم مددزاده، دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، در ۲ اسفند ماه ۱۳۸۷ به همراه برادرش فرزاد مددزاده بازداشت شد. 
 
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی مقیسه، در ۲۰ بهمن ۸۸ این فعال دانشجویی را به اتهام «محاربه و اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج محکوم کرد. در ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

حسن حبیبی درگذشت

دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت.
 
به گزارش ایسنا، دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران بود. وی سال‌ها از بیماری رنج می‌برد.
 
حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.
 
وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد.
 
وی در روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۶ سالگی دیده از جهان فرو بست.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

ریحانه طباطبایی بازداشت شد

در ادامه موج جدید بازداشت روزنامه نگاران و فعالان مطبوعاتی و طبق وعدۀ وزارت اطلاعات جهت ادامه دستگیری ها، ریحانه طباطبایی نیز بازداشت شد، تا فهرست روزنامه نگاران بازداشتی طی موج اخیر سرکوب ها، به ۱۵ تن برسد.
 
به گزارش جرس، ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتیِ نشریات و رسانه های اصلاح طلب، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در تهران بازداشت شد.
 
خانم طباطبایی آذر ماه سال ۸۹ نیز بازداشت و پس از ۴۰ روز انفرادی در بند دوالف سپاه با قرار وثیقه آزاد شد و سپس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهاماتی چون "تلاش برای انتخابات آزاد از راه "حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و اصلاح شورای نگهبان، مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و آزادی زندانیان اغتشاشات و فتنه‌گران و عدم دخالت نظامیان در سیاست و اقتصاد و بازگشت نظامیان به پادگان‌ها" به‌ معنای "تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی" به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
ریحانه طباطبایی روزنامه نگار روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در خبرگزاری سینا و مجله های ایران فردا و چلچراغ را در کارنامه خود دارد.
 
روز گذشته نیز، در ادامه موج بازداشت روزنامه نگاران و سرکوب مطبوعات، علی دهقان، دبیر سرویس اقتصادی روزنامه بهار بازداشت شد.
 
طی چها روز گذشته، چهارده تن از فعالان مطبوعاتی بنامهای جواد دلیری، نسرین تخیری، ساسان آقایی (از روزنامه اعتماد) میلاد فدایی اصل (دبیر سیاسی ایلنا)، سلیمان محمودی، پژمان موسوی، امیلی امرایی (از روزنامه بهار)، مطهره شفیعی و نرگس جودکی (از روزنامه آرمان)، پوریا عالمی (از روزنامه شرق)، اکبر منتجبی (سردبیر هفته نامه آسمان) و صبا آذرپیک و حسین یاغچی بازداشت شدند، که خانم شفیعی موقتا آزاد گردید.
 
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز گذشته از ادامه موج دستگیری فعالان مطبوعاتی خبر داده و همزمان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی امروز در پاسخ به پرسش هایی در خصوص علت بازداشت این تعداد از خبرنگاران، گفت: علت بازداشت روزهای اخیر شماری از خبرنگاران بعدا اعلام خواهد شد.
 
در همین خصوص، سید‌محمد حسینی وزیر ارشاد در پاسخ به فارس در ارتباط با اتهام فعالان رسانه‌ای بازداشت شده ادعا کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

شیرین عبادی: بازداشت‌ها جو ارعاب را تقویت می‌کنند

شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در وضعیت حقوق بشر در ایران، نسبت به بازداشت‌های اخیر روزنامه نگاران در ایران اعتراض کرده است.
 
خانم عبادی در نامه خود نوشته: "ماموران امنیتی با دستگیری‌های گسترده خبرنگاران و طرح اتهامات واهی، سعی دارند تا هر چه بیشتر، جو ارعاب را تقویت کنند و مانع از اطلاع رسانی آزاد شوند."
 
وی در این نامه بازداشت‌ها را "بدون رعایت قوانینی که دولت ایران تصویب کرده" دانسته و گفته آنها "بدون ارائه حکم و به صورت خودسرانه" بوده اند. وی همچنین به دسترسی نداشتن بازداشت شدگان به وکیل اشاره کرده است.
 
ماموران امنیتی ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ۱۴ روزنامه نگار ایرانی را بازداشت کردند.
 
پیشتر روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای روزنامه نگاران بازداشتی را اعضای یک "شبکه رسانه ای متصل به اردوگاه رسانه ای استکبار" معرفی کرده بود که توسط بی‌بی‌سی اداره می‌شده است.
 
بی‌بی‌سی اما با انتشار بیانیه ای کلیه اتهامات مطرح شده توسط وزارت اطلاعات را تکذیب کرده و آنها را کاملا بی اساس خوانده است.
 
بی بی سی فارسی
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Wednesday, January 30, 2013

اخراج هیوا تاسە دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

هیوا تاسه، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی در رشته مدیریت بارزرگانی از دانشگاه اخراج شد.
 

به گزارش دانشجونیوز، هیوا تاسه دانشجوی کرد دانشگاه علامه‌ی تهران روز دهم دی‌ماه امسال، توسط ارسال نامه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور از ادامه تحصیل محروم شد. 
 
وی پس از پیگیری این موضوع از طریق سازمان سنجش و نمایندگان مجلس باز هم توسط اداره اطلاعات از ادامه تحصیل منع شد.
 
شایان ذکر است که وی در تابستان و قبل از اعلام نتایج نهایی از طرف سازمان سنجش دو بار به مصاحبه حضوری دعوت شده بود که ماموران وزارت اطلاعات با حضور در آن مکان وی را مورد بازجویی قرار داده بودند.
 
وزارت اطلاعات، هیوا تاسه را به برگزاری تحصن در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان در آبان ماه سال ۸۸ متهم کرده است.
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

علی دهقان، دبیر سرویس اقتصادی روزنامه بهار بازداشت شد

 در ادامه ی روند برخوردهای امنیتی با فعالان مطبوعاتی و روزنامه نگاران کشور، علی دهقان از روزنامه نگاران اقتصادی نیز بعد از احضار، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
به گزارش بولتن نیوز، دهقان سابقه همکاری با روزنامه های اصلاح‌طلب نظیر شرق، بهار، اعتماد و وقایع اتفاقیه و همچنین خبرگزاری ایلنا را در کارنامه خود دارد.
 
وی در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی فعالیت داشته است.
 
علی دهقان پیش از این سابقه بازداشت نداشته و امروز ( چهارشنبه ) با حکم قضایی بازداشت شد.
 
نیروهای امنیتی ایران در روزهای هفتم تا نهم بهمن دست‌کم ۱۴ روزنامه نگار را بازداشت کردند.
 
میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی از بازداشت شدگان هستند.
 
مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد. این در حالی است که خبرگزاری مهر در روز سه شنبه از آزادی تعدادی از بازداشت شدگان خبر داده بود.
 
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش هایی در خصوص علت بازداشت این تعداد از خبرنگاران، گفت: علت بازداشت روزهای اخیر شماری از خبرنگاران بعدا اعلام خواهد شد.
 
در همین خصوص، سید‌محمد حسینیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با جرم فعالان رسانه‌ای بازداشت شده اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

رتبه ایران از نظر آزادی مطبوعات: ۱۷۴ در میان ۱۷۹ کشور

 «سازمان گزارشگران بدون مرز» روز چهارشنبه ۱۱ بهمن فهرست شاخص سالانه آزادی مطبوعات در جهان برای سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد که در آن رتبه‌های آزادی مطبوعات در ۱۷۹ کشور جهان دیده می‌شود.
 
در این فهرست، ایران از نظر آزادی مطبوعات در میان تعداد کشورهای یادشده در رتبه ۱۷۴ام قرار گرفته‌است. برپایه اطلاعات این جدول، تنها چهار کشور سومالی، سوریه، ترکمنستان، کره شمالی و اریتره در زمینه آزادی مطبوعات جایگاه بدتری نسبت به ایران دارند.
 
در گزارشی که «سازمان گزارشگران بدون مرز» به پیوست این فهرست منتشر کرده آمده‌است که ایران ازجمله ۱۰ کشور قعر این فهرست است که «کمترین احترام را برای آزادی رسانه‌ای» دارند.
 
ایران از نظر آزادی مطبوعات در میان تعداد کشورهای یادشده در رتبه ۱۷۴ام قرار گرفته‌است. برپایه اطلاعات این جدول، تنها چهار کشور سومالی، سوریه، ترکمنستان، کره شمالی و اریتره در زمینه آزادی مطبوعات جایگاه بدتری نسبت به ایران دارند.
 
این گزارش می‌افزاید که «حکومت ایران علاوه بر این، به زندانی کردن روزنامه‌نگاران و وب‌نویسان بسنده نکرده و حتی اقدام به آزار  بستگان روزنامه‌نگاران می‌کند که این شامل بستگان روزنامه‌نگاران خارج از کشور نیز می‌شود.»
 
در صدر فهرست و در بالاترین رتبه آزادی مطبوعات، کشور فنلاند قرار دارد و پس از آن به ترتیب هلند، نروژ، و لوکزامبورگ جای گرفته‌اند.
 
در این فهرست آلمان در رتبه ۱۷، کانادا ۲۰، بریتانیا ۲۹، و ایالات متحده آمریکا در رتبه سی و دوم قرار دارد.
 
در سطحی پایین‌تر، اسرائیل در رتبه ۱۱۲، افغانستان ۱۲۸، ترکیه ۱۵۴، و جمهوری آذربایجان در جایگاه ۱۵۶ام جای گرفته‌اند.
 
دو مورد از بزرگ‌ترین جهش‌ها در بهبود وضعیت آزادی مطبوعات نسبت سال گذشته مربوط به میانمار با ۱۸ رتبه صعود و افغانستان با ۲۲ رتبه صعود است.
 
در این گزارش آمده است که اصلاحات انجام شده در برمه (میانمار) و این حقیقت که در سال جاری افغانستان هیچ روزنامه‌نگار زندانی ندارد دلایل این بهبود رتبه هستند.
 
در بخش دیگر این گزارش آمده‌است که ترکیه بار دیگر تنزل رتبه داشته‌است (۶ رتبه در سال جاری) و این کشور در حال حاضر «بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران است، به‌ویژه آن دسته از روزنامه‌نگاران که نظراتی انتقادی نسبت به برخورد مقامات با مسئله کردها داشته‌اند.»
 
ایران سال گذشته در فهرست آزادی مطبوعاتی سازمان گزارشگران بدون مرز که مربوط به سال ۲۰۱۱ و آغاز ۲۰۱۲ بود در میان ۱۷۹ کشور جهان در رتبه ۱۷۵ام قرار داشت.
 
در گزارش همراه فهرست سال پیش آمده‌بود: «در ایران که در رتبه ۱۷۵ام قرار دارد، سال‌هاست که تعقیب و تحقیر روزنامه‌نگاران جزئی از فرهنگ رسمی سیاسی شده است. رژیم در این کشور از طریق آزار و اذیت رسانه‌ها زنده است.»
 
رادیو فردا
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

کاترین اشتون خواستار توقف احکام اعدام پنج عرب ایرانی شد

 کاترین اشتون، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه، ۹ بهمن از ایران خواست اجرای احکام اعدام پنج اقلیت عرب‌زبان این کشور را متوقف کند.
 
به گزارش رویترز، خانم اشتون که نماینده شش قدرت جهانی در مذاکرات با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور نیز محسوب می‌شود، گفت گزارش‌هایی مبنی بر عدم بی‌طرفی دادگاه این پنج نفر دریافت کرده است و این که آنها تحت فشار مجبور به اعتراف شده‌اند.
 
کاترین اشتون با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: «گزارش‌هایی که از اعدام قریب‌الوقوع این مردان خبر می‌دهد، بسیار نگران‌کننده است و من از مقامات ایران می‌خواهم که این احکام را تغییر دهد.»
 
سازمان عفو بین‌الملل در لندن و دیدبان حقوق بشر که در نیویورک مستقر است، هفته گذشته اعلام کردند که پنج فعال عرب در ایران به اتهام ارتباط با تروریسم سال گذشته میلادی به اعدام محکوم شدند در حالی که مقامات ایران برای اثبات ادعای خود به ارتباط آنها با یک موسسه فرهنگی ممنوع که میراث عرب را ترویج می‌کرد، اشاره کرده‌اند.
 
این پنج نفر محمدعلی عموری، سیدجابر البشوکه، سیدمختار البشوکه، هاشم شعبانی عموری و هادی رشیدی نام دارند و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که احکام اعدام آنها تایید شده است.
 
اتحادیه اروپا از مخالفان فعال حکم اعدام در سراسر جهان است، اما این اتحادیه در عین حال منتقد جدی سوابق ایران در نقض حقوق بشر نیز محسوب می‌شود.
 
۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱ تحریم‌هایی را علیه آن دسته از مقامات ایران تصویب کردند که گفته می‌شود عاملان نقض حقوق بشر در ایران بوده‌اند.
 
بر اساس گزارش عفو بین‌الملل که فروردین ماه سال جاری منتشر شد، ایران از نظر شمار اعدام‌ها در رده‌های نخست جهانی قرار دارد. این گزارش می‌گوید که در سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۳۶۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند که اکثر این اعدام‌ها در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بوده است. 
 
رادیو فردا
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

هشدار ۳۶ زندانی سیاسی به رئیس قوه قضاییه: جان ابوالفضل قدیانی در خطر است

 تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، نسبت به شرایط خطیر سلامت ابوالفضل قدیانی که به زندان قزلحصار تبعید شده، هشدار دادند.
 
به گزارش کلمه، در این نامه با اشاره به نامه پیشین ۲۰ نفر از زندانیان این بنددرباره وضعیت بد رسیدگی به وضعیت بهداشت و سلامت زندانیان سیاسی که در آن از چند نفر از زندانیان بیمار نام برده شده بود، وضعیت قدیانی را با توجه به سن بالا و بیماری هایی که با آنها دست به گریبان است، از همه خطرناک تر برشمرده اند.
 
در این نامه که به امضای ۳۵ زندانی سیاسی رسیده است، با توضیح بخشی از شرایط وخیم بیماری های مسن ترین زندانی بند ۳۵۰ پیش از تبعید وی، مسئولیت همه عواقب احتمالی به عهده کلیه مسئولین ذیربط گذاشته شده است.
 
ابوالفضل قدیانی به دنبال انتقادات صریح به مسئولان نظام، در تاریخ ۲۵ دی ماه گذشته از بند ۳۵۰ اوین با دستور قاضی صلواتی به زندان قزل حصار که شرایط بسیار وخیمی برای زندانیان بیمار دارد، تبعید شد.
 
متن کامل این نامه در ادامه می آید:
 
جناب آقای صادق لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه
“جان آقای ابوالفضل قدیانی در زندان قزل حصار در خطر است.”
 
با سلام
 
احتمالا اطلاع دارید در تاریخ سیزدهم دی ماه سال جاری۲۰ نفر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در مورد تعلل در درمان بیماران این بند که تعدادی از آنان دچار بیماری شدید هستند نامه‌ای به رییس این زندان نوشتند. از آن فهرست! بیماری آقای ابوالفضل قدیانی که با حدود ۷۰ سال سن از مسن‌ترین زندانیان سیاسی هستند از همه بیماران جدی‌تر و خطیر‌تر است. ایشان چندین با تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و ۵ استند در رگ‌های قلب وی نصب شده است.
 
در مدتی که ایشان در زندان بوده بطور مستمر تحت مراقبت پزشک متخصص خود در بیمارستان پارس بوده وچند بار نیز وضعیت اورژانسی پیدا کرده که سریعا به بیمارستان منتقل و بستری شده است و باید ماهیانه بوسیله پزشک متخصص قلب خود معاینه گردد. همچنین به دلیل مشکلات قلبی وی و گرفتگی رگ‌های قلب باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کند. این درحالی است که در زندان جدبد چنین امکانی وجود ندارد.
 
وضع بیماری آقای قدیانی به نحوی است که پزشکی قانونی پس از معاینه ایشان اعلام کرده وی برای انجام معالجات ضروری باید چهارماه بیرون از زندان باشد وبه وی مرخصی استعلاجی داده شود.
 
علیرغم این شرایط که همگی در پرونده ایشان مضبوط است، نه تنها موانع درمان ایشان مرتفع نشده، بلکه در تاریخ ۲۵ دیماه ایشان را با دستوری غیر قانونی از طرف ابوالقاسم صلواتی به زندان قزل حصار که محل نگهداری زندانیان مواد مخدر وخطرناک است منتقل کرده‌اند. با توجه به محدودیت شدید امکانات درمانی ونبود پزشک متخصص درآن زندان وتاخیر اجتناب ناپذیر در رساندن وی به بیمارستان درشرایط اورژانس که برای ایشان پیش می‌آید با این انتقال جان ایشان کاملا درخطر است.
 
ما به عنوان وظیفهٔ انسانی و اسلامی چنین خطری را اعلام ی کنیم. طبعا در صورت عدم تغییر شرایط نامساعد موجود و وقوع هر اتفاق ناگواری، همه مسوولین ذیربط شرعا وقانونا مسوول خواهند بود.
 
امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا:
 
۱٫ پوریا ابراهیمی
۲٫ سیدمحمد ابراهیمی
۳٫ حسن اسدی زیدآبادی
۴٫ ابراهیم بابایی
۵٫ مصطفی بادکوبه ای
۶٫ عماد بهاور
۷٫ سیدعلیرضا بهشتی شیرازی
۸٫ سید مصطفی تاج زاده
۹٫ محمد تحققی
۱۰٫ امین چالاکی
۱۱٫ سیاوش حاتم
۱۲٫ آریا حامدی
۱۳٫ مهدی خدایی
۱۴٫ محمد داوری
۱۵٫ امیرخسرو دلیرثانی
۱۶٫ محمدصادق ربانی املشی
۱۷٫ علیرضا رجایی
۱۸٫ محمد رضایی
۱۹٫ علیرضا روشن
۲۰٫ مصطفی ریسمان باف
۲۱٫ حسین زرینی
۲۲٫ آرش سقر
۲۳٫ عبدالفتاح سلطانی
۲۴٫ پوریا شاهپری
۲۵٫ علی شریعتی
۲۶٫ مسعود صادقی
۲۷٫ فیض الله عرب سرخی
۲۸٫ سیامک قادری
۲۹٫ حمید کرواسی
۳۰٫ جعفر گنجی
۳۱٫ سعید مدنی
۳۲٫ عبدالهن مومنی
۳۳٫ محسن میردامادی
۳۴٫ محمد امین هادوی
۳۵٫ سیداحمد هاشمی
۳۶٫ محمدحسن یوسف پورسیفی
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

درخواست دیدبان حقوق بشر برای آزادی روزنامه‌نگاران ایرانی

 دیدبان حقوق بشر از قوه قضائیه ایران خواسته است تا هر چه زودتر نسبت به تفهیم اتهام روزنامه نگاران بازداشت شده در روزهای اخیر اقدام یا آنها را آزاد کند.
 
این سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر در بیانیه خود تاکید کرده که اتهام های وارد شده علیه این روزنامه‌نگاران باید بر اساس شواهد مستدل مطرح شود و نباید ناقض حقوق اولیه این افراد مانند آزادی بیان باشد.
 
دیدبان حقوق بشر همچنین از قوه قضائیه ایران و دیگر نهادهای مسوول در این کشور خواسته است تا از حقوق روزنامه نگاران در این کشور، به خصوص در ماه های پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حفاظت کنند.
 
در روزهای گذشته ۱۴ روزنامه نگار ایرانی بازداشت شده اند. بعضی از خبرگزاری ها در ایران اتهام این افراد را ارتباط با رسانه های فارسی زبان خارج از این کشور عنوان کرده اند.
 
به گفته سارا لی ویتسون، مدیر امور خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، مقام های حکومت ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خرداد آینده سعی دارند با ارعاب روزنامه نگاران، آنها را به سکوت وادار کنند.
 
خانم ویتسون گفت: "دادستان های ایرانی هیچ توضیحی ارائه نکرده اند که به چه دلیل ارتباط با رسانه های خارجی یا گروه های مخالف سیاسی جرم تلقی می شود."
 
نیروهای امنیتی ایران در روزهای هفتم تا نهم بهمن دست‌کم ۱۴ روزنامه نگار را بازداشت کردند.
 
میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی از بازداشت شدگان هستند.
 
مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد. این در حالی است که خبرگزاری مهر در روز سه شنبه از آزادی تعدادی از بازداشت شدگان خبر داده بود.
 
بی بی سی فارسی
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin